Altså, Maarud! Skjerp dere!
Dette blir jo bare for dumt. Dere sier dere har jobbet hardt for å innarbeide ordformen «Potetgull» som et varemerke i 30 år (Se sitat 1), men somlet dere først til å registrere det som et varemerke i 2009? Hvorfor registrerte dere ikke det som et varemerke allerede når dere begynte å innarbeide merkenavnet?
Dere hadde vel de samme mulighetene da, som i 2009, til å faktisk registrere varemerker?!?
Samtidig, jeg vet at det offentlige byråkratiet innimellom kan ta unormalt lang tid på å behandle saker – Men jeg tviler sterkt på at de bruker så lang tid som 30 år på å behandle en registreringssøknad om varemerke!
Jeg er nå bare en forbruker, men det kan hende flere i bunn og grunn nå vil ønske å unngå i størst mulig grad å kjøpe deres produkter for å ikke støtte denne idiotien – skal dere være best på produktet eller på vakthold rundt om ordet «Potetgull»?
Sitat 1: «Potetgull® var alene på det norske markedet i 30 år.» Chris Samways
Kilde: Maarud ber VG Vektklubb droppe «potetgull»
Oppdatering 01.10.2015:
Oslo tingrett har konstatert at varemerket «Potetgull» er blitt degenerert, hvilket vil si at det er det mest brukte ordet for å beskrive produktet, og lignende produkter.
Kilde: Knasende seier til Kims i kampen om potetgullet (www.t-a.no)